Jak být dobrým partnerem

19. června 2007 v 15:59 |  Sport, fitness, krása
Dochvilnost:
Snažte se te všech sil chodit včas. jen máloco dokáže člověka vyvést z míry, jako když čeká na partnera, když už měl dávno cvičit. Jestliže patříte k lidem, kteří se často zpozdí, raději vždy zavolejte a nahlaste svůj pozdní příchod, aby na vás nemusel zbytečně dlouho čekat...


Techniky poskytování dopomoci:

Existují dvě možnosti extrémně špatně poskytnuté dopomoci a vy byste neměli spadat ani do jedné z nich. Buď totiž budete působit jako "dopomoc za každou cenu", to znamená, že zvedáte většinu váhy místo svého partnera nebo naopak fungujete stylem "poraď si sám" a necháte toho ubožáka, aby pomalu pouštěl na hlavu stokilovou činku. Ideální tréninkový partner přispěchá na pomoc až ve chvíli, kdy je to opravdu potřeba a pak se cvičení účastní pouze na tolik, nakolik chybí jeho partnerovi síly. Kromě toho je pochopitelně potřeba vědět, jakým způsobem kvalitní dopomoc poskytnout. Pokud byste tlačili na nesprávném místě, můžete celé provedení cviku zkomplikovat.

Podobné cíle:

Ačkoliv není podmínkou, aby oba tréninkoví partneři měli shodné cíle, bylo by nanejvýš vhodné, aby se vaše představy alespoň blížily. Pokud budete oba toužit po svalových objemech, pak se pravděpodobně v tréninku soustředíte na série o 6 - 10 opakování s vysokou záteží. Tréninkový partner usiluje o podobné výsledky jako vy, bude pro váš trénink nenahraditelný.

Nadšení:

Často trénují starší a zkušení sportovci se začátečníky, aby z nich načerpali potřebné nadšení pro trénink. Takový chuť do cvičení je totiž opravdu nakažlivá a může vést k neuvěřitelnému zkvalitnění tréninku. Člověk si sám v sobě vypěstuje dobrou motivaci a pak je schopen ji přenášet na okolí. Posilování je totiž do značné míry také otázkou stavu vaší mysli.

Znalosti:

Jedním z důležitých aspektů dobrého tréninkového partnera jsou také jeho znalosti. Existují tisíce typů tréninku, různé techniky a mnoho poznatků týkajících se výživy a suplementace. A je třeba, abyste se oba s vaším tréninkovým partnerem neustále snažily rozšiřovat obzory. Proč by to měl být jenom jeden z vás, který bude navrhovat inovace azměny v tréninku? Jiná je pochopitelně situace, kdy spolu cvičí začátečník a zkušený sportovec. Jestliže jste oba na stejné úrovni, měli byste se sestavováním tréninku podílet společně. Výsledkem je pak týmová spolupráce, v níž se kombinují zcela individuální síly v dokonalé souhře. Trénink s člověkem, který vám bude podporou a oporou, vám dá samozřejmě mnohem více.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama