Přetrénování

19. června 2007 v 16:00 |  Sport, fitness, krása
Dříve nebo později dojde každý sportovec do stavu, kterému se říká přetrénování. Je to přirozená fáze tréninku, stejně jako například pád na kole. Na rozdíl od většiny lidí si nemyslím, že by přetrénování bylo něco špatného. Určitý stupeň přetrénování bylo něco špatného.

Určitý stupeň přetrénování je dokonce nutný, jestliže chcete dosáhnout lepších výsledků. Tento stav by měl však trvat je určitou omezenou dobu, protože neustálé přetížení organismu by mohlo být velmi nebezpečné. Přetrénování nastane v případě, že zátěž je větší než je tělo schopné zvládnout a regenerace je naopak nedostatečná. Ale jak mnoho je příliš? Kromě fyzických faktorů hraje roli i vykonávané povolání (jeho fyzická náročnost).
Starší muži jsou schopni zvládnout velké množství práce, protože jsou na ni zvyklí. Dalším faktorem je také genetika. Pokud máte rodiče zdravé a silné, je to rozhodně plus. Za vysokých teplot dojde k přetrénování mnohem snadněji než za příjemného jarního počasí. Je-li skutečné vedro, je lepší trénink odložit.
Není vždy jednoduché rozpoznat přetrénování. Svalové bolesti nemusí znamenat přetrénování a ani lehká únava nebo nechuť k tréninku není znakem přetrénování. Dalším faktorem je spánek. Chronické přetrénování poznáte podle toho, že v noci nemůžete spát, budíte se a spánek je neklidný.
Někdy je nejlepší upravit si svůj trénink, ubrat na intezitě a váze. Způsob jak se vyhnout přetrénování je dobře rozvrhnout si trénink. Doba strávená při těžkém tréninku by neměla přesáhnout jeden a třičtvrtě hodiny, v lehkém cvičení jeden a půl hodiny, samozřejmě včetně rozcvičení. Je vhodné dbát na příjem vitamínů C a B. Například bílkoviny podporují regeneraci.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama