Regenerace

19. června 2007 v 15:55 |  Sport, fitness, krása
Regenerace působí proti vyčerpání, které vzniká při tréninku, slouží k odpočinku a získání nové energie. Regenerace představuje základ pro zlepšení tréninkové výkonnosti, zatížitelnosti, a proto probíhá až po tréninku!

Regenerace začíná ve fázi zklidnění. Vyklusání a strečink mají důležitou roli v regeneračním procesu. Představují každé ukončení tréninku a zároveň také první fázi regenerace. Tělo se v této fázi přizpůsobuje tréninku, reaguje na zatížení, které na něj během tréninku působilo. Každý pozná sám jak intenzivně a individuálně se může věnovat těmto praktikám.
Sauna
Sauna bývá nejčastěji používaná a je to nejznámější cesta pro uvolnění těla. Hodně lidí ji navštěvují pro zvýšení imunity. Člověk bývá po návštěvě sauny příjemně unavený. Nesmí dojít k nadměrnému zatížení oběhového systému, proto první návštěva sauny by měla být minimálně po třiceti minutách tréninku. Právě tuto dobu zaplní strečinkový program a sprcha. Je možnost výběru sauny: finská sauna (90 - 95 °C), biosauna a parní lázeň. V biosauně a v parní lázni se teploty pohybují okolo 45 - 65 °C a vzduch je podstatně vlhčí než ve finské sauně.
Masáž
Masáže jsou velmi vhodné pro uvolňující účinky na naše tělo. Není třeba rozlišovat rozdíly mezi wellnes, fitness, reflexní a jiné masáže, všechny formy jsou velmi vhodné pro odpočinek a uvolnění. Jsou důležité pozitivní účinky masáží pro krevní a mízní oběh a svalstvo. Nezapomeňte se vyhnout masáži během namožených svalů. Došlo by ke zbytečnému stresu a zpomalení hojivého procesu.
Spánek
Ačkoliv se to nezdá, i spánek má vliv na regeneraci. Snažte se pravidelně uléhat a také vstávat. Optimální spánek je šest až osm hodin denně, ale u každého je to individuální. Například starší člověk spí pět až šest hodin, dospělý jedinec sedm hodin. Kdysi jsem slyšel o kulturistovi (na jméno si bohužel už nevzpomenu), který vstával ve tři ráno, šel si za posilovat a poté šel do práce. I takto to může u někoho fungovat a není neobvyklé spát třeba jenom čtyři hodiny denně. Hlavně si zajistěte během dne sportovní aktivitu pro dobré usínání.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama