Základy ANTIkulturistiky aneb jak se NEchovat v posilovně

20. června 2007 v 8:53 |  Sport, fitness, krása
Tento článek poukazuje na fakt, se kterým se často dostáváte do styku.

ANTIkulturistika
Cílem je být namakanej a balit holky na bicáky
Tento cíl je skoro každého, kdo cvičí. A kdo by dneska nechtěl být namakanej, že? Posilování je dlouhodobý proces a výsledky se dostaví až za čas, ne za měsíc, ačkoli si to možná někteří myslí. V tomto směru si jedinec pořídí suplementy a jiné podpůrné prostředky, které mu mají pomoci, ale pro začátečníky jsou akorát ztráta peněz. Dalším faktorem cvičení je fakt, že se začne cvičit pouze jedna svalová partie - biceps. Je sice hezké, že holky na to letí, ale zároveň se buduje nesymetrická postava.
Teorie je pro pisálky a intoše
Teorie je jedna věc a praxe věc druhá. Ono se vždy o všem hezky vykládá, ale ve skutečnosti je to jinak. Není na škodu si vzít kousek papíru a psát si jak jsem se zlepšil nebo si sestavit trénink a toho se poté držet.
Kdo neutáhne tolik co já, nemá tady co dělat a vopruzovat se střídáním
Ano, i toto je bohužel v dnešní době časté. Vezmu příklad z menší posilovny, kde je pouze jedna lavice a stojan na bench. V tu chvíli se sejdou dva cvičenci, akorát každý zvedá úplně jiné váhy. Právě tato situace dost znepokojí toho silnějšího a bude se ho snažit zbavit, protože ho nebaví pořád přehazovat kotouče a zřejmě mu to dá i najevo. Sice platí, kdo dřív přijde, ten dřív mele - u cvičení moc neplatí a je zvykem, že si navzájem poskytnete dopomoc.
Nejdůležitější je značkové oblečení - krytí kloubů a udržování teploty je pro bažanty
Bohužel tato skutečnost je například v naší posilovně dost častá. Spíše se to týká lidí co si přijdou jenom tak zacvičit maximálně 2x týdně a nepovažují za nutnost se převléknout do vhodného oblečení.
Zlaté řetězy dodávají pocit síly
Já také nosím řetízek, ale pocit síly mi vůbec nedodává. Tohle platí o lidech, co si myslí, že čím více řetězů, tím větší síla a přitom i kdejaká žena má větší sílu než oni sami.
Nepoužívej antiperspirant, to je pro měkoty
Opět uznávám pravidlo, že po cvičení se jdu osprchovat a použít deodorant. Zase uvedu příklad z naší posilovny, kam přijdou borci, kteří se ani nepřevléknou, mají značkové oblečení a potom jdou třeba do hospody. To nejsou lidi, ale slušně řečeno prasátka.
Já vím sám co a jak, to ostatní jsou akorát komerční řečičky
Přesně tohle vystihuje typ lidí, kteří si stojí za svým názorem, ať je sebe hloupější. Zkrátka si nenechají poradit o týpka, který cvičí pár měsíců, protože to je pod jejich úroveň.
Trenéři jsou pro snoby, tahají z lidí peníze
Tady bych se nad tím pozastavil. Jsou dva typy trenérů. Jedni jenom tahají peníze a druzí se snaží pomoci. V dnešní době není zase tak těžké získat osvědčení a získají ho ti, kteří v životě cvičili leda u televize. Trenéry neodsuzuji, ba naopak pokud si opravdu nevíte rady, poraďte se s ním. V každém fitcentru bývá pracovník, který by měl být k dispozici pro čerpání informací. Pokud tam jenom sedí a mixuje nápoje, tak je lepší zajít do jiné posilovny.
Důležité je zvedat, technika je pro padavky
S tím to faktem se dá setkat dost často. Houpavé pohyby při bicepsovém zdvihu s velkou činkou jsou zralé akorát na poranění zad, ale přece je důležité to zvednout a ještě si u toho zařvat jak lev a neuvědomovat si následky.
Nos při tréninku pantofle, vypadáš jako borec
I tento případ je dost častý. Jenom blázen by šel třeba na leg-press pouze v pantoflích. Inu, nechtěl bych vidět následky při vysmeknutí. Proto noste pevnou obuv a neberte si příklady z jiných. Jde přece jenom o vaše zdraví.
Jedu na objem za každou cenu
Tento fakt nebudu nikomu vyvracet, každý má svůj rozum. Najde se dost lidí, kteří jedou pořád jedno a to samé. Nesnaží se vůbec trénink cyklovat nebo držet diety a poté se diví, proč jsou na tom pořád stejně.
Ručník v gymu nepoužívej, je pro slečinky
Ručník je důležitá součást při cvičení, a to nejenom pro utírání potu z čela nebo lavičky. Dost často se používá třeba u dřepů, kde si omotáte osu pro zmírnění tlaku na ramenou, trapézech a krku.
Rozcvičují se jen padavky
Rozcvičení je nesdílnou součástí tréninku. Skoro polovina lidí se většinou nerozcvičí, protože je to ztráta času a ubírá jim potřebný čas pro cvičení.
Protahují se jenom důchodci
I protažení po každé sérii přijde vhod, neboť snižuje zkrácení svalů.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 lejto lejto | E-mail | 7. června 2012 v 11:16 | Reagovat

Více užitku uděláš když napíšeš odkazy na stránky související s touto činností. K článku: Lidi sou různí, já třeba si dávám na image záležet a nosím značkový hadry (samozřejmě sportovní) ale nejsem ten typ co by se objevil párkrát za týden v posilovně - naopak jsem tam skoro každý den. Ani proti řvaní nic nemám, ono vidět začátečníka jak tam řve s lehkou činkou a ještě se u toho různě kolíbá je sice pro smích, ale pokud má silné ambice tak se podle toho musí snažit - já přesně tak začínal a po roce se lidi mému sem tam řvaní nesmějí. Bez snahy to prostě nejde a cvičit jako 3/4 lidí ve fitku neznamená nic dobrého spíš špatného, víc než nějakých norem a co se sluší a patří by se měli lidi poučovat v tom jak efektivně makat. Protože týpek co ani silně nevydechuje nebo není zapocen tam podle mě nemá co dělat period.

2 petr petr | 2. prosince 2014 v 19:13 | Reagovat

seš pěknej debil))

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama