Zásady bench - pressu

19. června 2007 v 16:01 |  Sport, fitness, krása
Možná se to nezdá, ale spousta lidí cvičí bench - press nesprávným způsobem, vypsal jsem pravidla jakým způsobem ho správně cvičit.

Když si lehnete na lavičku, tak neprohýbat se v zádech tzv. "nemostovat" při zvedání činky.

Mít správně rozložené nohy, které jsou "přilepené" k zemi - nezvedat se na špičky.

Použijte správný úchop - palec směřuje naproti ostatním prstům, není zárověň s ostatními prsty - pokud ano, hrozí pád činky, která může vyklouznout.

První obrázek - špatný úchop, druhý obrázek - dobrý úchop.
Zásady bench - pressu
Zásady bench - pressu
Dobré rozložení rukou na čince - ruce nesmí být příliš blízko u sebe - jinak se zatěžují tricepsy. Nevím jak to přesně říci, ale lokty by měly být v pravém úhlu.

Další a důležitou chybou je odrážení činky od hrudniku - hrozí prasknutí hrudného koše. Činkou se stačí lehce dotknout hrudníku.

Zvolení správné zátěže - kdo začíná na bench - pressu nemá rovnováhu a při velké zátěži činka se naklání do stran.

Správné dýchání - při spouštění činky nádech, výdech, když se činka zvedá od hrudníku.

Záleží na volbě sparingpartnera - musí dopomáhat na překonání tzv. mrtvého bodu. Sparingpartner by neměl příliš rychle zvedat činku, jinak opakování, které se provádí ztrácí na účinnosti.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama